dinsdag 29 juli 2014

sew some love: borduur een fiets





Kochten laatst een nieuw hemdje voor onze zoon en kregen er een tweede hemdje bij. Natuurlijk was het tweede hemdje een stuk minder leuk (zeg gerust saai).
Na een paar dagen in de kast te hebben gelegen is het hemdje uiteindelijk toch onder mijn naaimachine beland. Ik 'borduurde' een fiets op het hemd met een simpele zigzagsteek.




Ik tekende eerst een fiets.
(de trappers heb ik uiteindelijk achterwege gelaten, de lamp toegevoegd)


En naaide vervolgens één voor één alle lijnen van de fiets.  Ik gebruikte een simpele zigzagsteek, ingesteld op steekbreedte 6.0 en afstand 0.3.





Dan even prutsen en alle stukjes papier er tussen uit halen.
Met uiteindelijk het resultaat:



Ik had zelf trouwens wel gehoopt op een iets 'strakker' resultaat. Denk achteraf dat ik beter een shirt van iets dikkere katoen had kunnen kiezen. Een spijkerbroek zal waarschijnlijk nog beter zijn. Voor wie dit zelf wil proberen en het niet te moeilijk wil maken: kies in ieder geval een figuur met veel rechte lijnen!

Succes en ben benieuwd hoe het jullie vergaat!

4 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...