donderdag 16 juli 2015

Hang maar op!

Mijn kast puilt uit. Ik heb de luxe dat we in huis een slaapkamer 'over' hebben en in die slaapkamer staat behalve een groot bureau met mijn naaimachine ook een kast die ik langzaam aan vul met knutselspullen, naaispullen, stoffen, prulletjes, speelgoed, dingetjes en nog meer dingetjes. Omdat ik vind dat je sommige dingen nou eenmaal in huis moet hebben zodat je aan de slag kunt als je wilt knutselen of een idee in je hoofd krijgt en dat uit wil voeren. En nu puilt die kast voor de zoveelste keer uit. Ongeveer eens in de drie/vier maanden krijgt de kast een opruimbeurt, maar op een of andere manier staan er binnen een week al weer nieuwe dingen op de kast omdat ze er weer niet in passen. Mijn liefde voor rommelmarkten & de kringloop helpt ook niet echt mee om de boel opgeruimder te krijgen.


En dan zit er eigenlijk maar één ding op: materialen gaan gebruiken!
Ik maakte een nieuwe kapstok van wat oude schaakstukken van de kringloop, een stuk lat uit een oude Ikea lattenbodem en zes schroeven.

Voor deze kapstok had ik bedacht dat ik hem blind op wilde hangen, zodat je niet ziet waar de schroeven zitten. 
Dus, heb jij al schroeven kunnen ontdekken?


Dit is de achterkant van de kapstok en misschien snap je nu al hoe de schroeven verstopt zitten. 
Vier kleine schroeven gaan door de plank heen naar voren. Daar zitten de schaakstukken op gedraaid. Twee grote schroeven gaan door de plank heen naar achteren. Die kunnen later de muur in. De twee grote schroeven zitten super dicht naast de kleine schroefjes. Je zult zo zien waarom. 


De schaakstukken heb ik een klein stukje ingeboord aan de onderkant. Het schaakstuk kun je er dan zo opdraaien of afdraaien:


Is het schaakstuk er af gedraaid, dan kun je met een schroevendraaier perfect bij de grote schroef.


Nu zie je waarom het belangrijk is dat de grote en kleine schroef zo dicht bij elkaar zitten. Wanneer je het schaakstuk er weer op draait valt die precies over de grote schroef. Niets van te zien!


Heb je de lattenbodem trouwens herkent? Ik verwerkte eerder al delen van de lattenbodem tot sfeerlichthouders voor aan de schutting, een kerststalletje en een verjaardagskaarsjesplank.

Zo, dat scheelt toch weer een piepklein beetje plek!
To be continued.....

2 opmerkingen:

  1. Mooi staaltje upcycling! En dat materiaal verzamelen, dat ken ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...